Just another "Green" weblog from An NAFis family – The Shiny Happy People

Kenari Terbang Tinggi

Aku dilanda mood bolasepak lagi. Euro semakin rancak berlangsung dan sabtu ini pula perlawanan akhir piala FA untuk kita di Malaysia. Dan Chelsea juga kedengaran akan melakukan perlawanan pertunjukan di Malaysia.

Tapi buat seketika aku merasa teramat bangga menjadi anak Kedah. Dan sebagai anak watan Kedah pastinya kemenangan yang diharapkan. Jadi kepada pemain2 Kedah pastikan kemenangan menjadi milik kita. Kejayaan kali kedua berturut2. Terbanglah tinggi wahai kenari dan tundukkan “gergasi merah” itu…huhu!.

Dan bersama2 ku menyaksikan perlawanan di layar TV nanti pastinya 2 anak kelahiran Selangor yang tidak kurang hebatnya dan mereka harus kubekalkan dengan “cikedes” agar tidak menukar siaran.

Dan buat penyokong2 Kedah yang akan berkelana dari seluruh pelusuk negeri marilah kita gegarkan stadium Shah Alam dengan sorakan “Hijau Kuning”

hijau kuning tanahku
darul aman negeriku
hijau kuning darahku
negeri kedah negeriku

photo source: internet

Advertisements

14 responses

  1. waliz

    sorry no komen…x minat bola sepak laa….

    June 20, 2008 at 8:12 pm

  2. fizz

    salam..

    haha sana sini semua ckp psl euro kan..tapi sy xsempat lgsg nk tengok, teringin jugak nk tengok, tp disebbkn kurg minat, dan nnt akan menjejaskan ms tidur, maka sy terpaksalah memilih utk tidak tengok, hehe…dh lama sy xdengr perkataan “cikedes” ..:D..

    June 23, 2008 at 9:49 am

  3. zura lias

    bola..bola..bola..xleh nk komen pasal bola sbb x minat bola..hihihih…cuma tanya..apa khabar tuan rumah?tidur cukup tak penangan bola?

    June 23, 2008 at 10:55 am

  4. myfisol

    waliz:-
    thanks..hehe…dalam tak minat tu, sempat lagi tinggal jejak..

    fizz:-
    huhu…kalau dah minat kena pandai2lah plan waktu tidur…nanti kalau tak tgk apa plk kata orang..kata minat bola kan?..so, kena tgk jgklah..

    zura lias:-
    oh..timakasihlah bertanyakan khabar..tidur kat mana2 pun boleh, tido siang pun takpe..oppss!..tapi bukan waktu opis tau..

    June 23, 2008 at 11:56 am

  5. Phica

    Kenari menang juga akhirnya ye… πŸ™‚ walaupun berdebar nak tunggu habis 90 minit.. hehehe…

    fika x tunggu dpan TV, tapi si kecik tu je yg dok dengan Abah nya, sambil jadi pengulas kedua dan ketiga… hahahha…. kita yg tgh masak kat dapur pun nak tergelak….

    June 23, 2008 at 12:55 pm

  6. myfisol

    phica:-
    yee!..kita menang jgk akhirnya..memang berdebar betoi..besalah tu fika, kalau tgk bola mesti ada pengulas tambahan…k.mai pun bukan main lagi dia, siap komen pasai pengadil lagi…keh2

    June 23, 2008 at 3:43 pm

  7. Maximum Potterphreaque

    adeh…nani mmg memcuba utk menonton bola bersama sepupu2 lelaki nani yg tak jemu2 mengajak..tp mata nani mmg tak mampu..

    June 23, 2008 at 4:31 pm

  8. diya

    salam en fisol… diya sbnrnya tak tahu nak komen apa bila masuk bab bola. tu yg sengap je… huhu

    June 24, 2008 at 10:36 am

  9. Sastri

    aisey… dah lama tak ikut… jadi dah lost pasal bola nih… πŸ™‚

    June 25, 2008 at 1:06 pm

  10. shahril aley

    tahniah pasukan kedah…

    hidup hijau kuning πŸ™‚

    June 25, 2008 at 3:47 pm

  11. 13may

    Salam bos,
    Saya turun shah alam aritu πŸ™‚

    Dan memang berbaloi!

    biar jasa jadi kenangan πŸ˜€

    June 27, 2008 at 10:53 am

  12. Sarah Mohd Shukor

    salam bro! akhirnya sempat juga sy ke sini. apa kbr ye bro n fmly? harap semuanya sihat. ye. dah menang pun dh. dpt bawak semula piala balik ke kedah ye. sorg kwn sy turun ke stadium mlm tu. dia msg mcm ni: sarah, ko kg kt penang kn? mlm ni ko kena sokong kedah. ini arahan yg berhormat. hehe. gelak je la sy baca :p sy balas mcm ni: wajib ke tak ke, sy mmg sokong kedah. sorak la kuat2 utk sy sekali ye. hehe

    June 28, 2008 at 7:15 am

  13. nadia yuna

    bro. germany saya da kalah. huhu. =p

    June 30, 2008 at 3:49 pm

  14. There’s certainly a lot to find out about this subject. I love
    all the points you made.

    April 17, 2014 at 7:16 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s